× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Hur hittar man rätt granitbänkskiva för ditt kök eller badrum?

More
1 month 6 days ago #896740 by katana23
Jag har varit på jakt efter en ny bänkskiva till köket, men jag är lite osäker på om granit är det rätta valet. Visst, jag har hört att det är slitstarkt och ser bra ut, men jag är rädd att det kommer att vara för dyrt och svårt att hålla rent. Dessutom har jag hört att det kan vara väldigt tungt och svårt att installera själv. Är det verkligen värt att investera i granit, eller borde jag välja något enklare?

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
1 month 57 minutes ago #918837 by bink
Jag förstår dina funderingar, jag var också osäker innan jag valde granit. Men efter att ha haft granitbänkskivor i mitt kök i flera år kan jag säga att det verkligen är värt det! För mig var det en långsiktig investering. Jag valde en ljusgrå granit med fina mönster som verkligen lyfte kökets design. Dessutom är det otroligt lätt att hålla rent – jag behöver bara torka av det med en fuktig trasa för att få det att se fräscht ut. Det är sant att det kan vara dyrt, men om du jämför med andra material så är granit ganska hållbart och tåligt. Om du vill kan du kolla in mer info om olika alternativ på granitbankskiva.nu .

More
1 month 33 minutes ago #918899 by jimlon
Jag var också tveksam till att välja granit till min bänkskiva på grund av priset och vikten. Men efter att ha testat andra material som lätt fick repor och fläckar, kände jag att det var värt att satsa på något som verkligen håller. Jag tycker att granit är väldigt vackert och funktionellt. Jag valde en bänkskiva som tål både värme och fukt, vilket gör den perfekt för ett kök där man lagar mat dagligen. Och när det gäller underhåll är det enkelt, bara torka av ytan och det är klart.