Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!
Jag har hört att duplex rostfritt stål används i tuffa miljöer på grund av sin höga korrosionsbeständighet och styrka. Hur fungerar detta material i marina tillämpningar eller andra krävande situationer? Är det verkligen värt den högre kostnaden jämfört med andra rostfria ståltyper?
Duplex
rostfritt stål är ett utmärkt val för marina miljöer tack vare sin unika struktur som kombinerar hög hållfasthet och utmärkt korrosionsbeständighet. Den är särskilt effektiv mot kloridinducerad korrosion, vilket är vanligt i havsvatten. Trots högre kostnad betalar sig materialet snabbt genom minskade underhållskostnader och lång livslängd.
Tack så mycket för det. Du har helt besvarat alla mina frågor. Jag är mycket tacksam mot dig för detta, eftersom jag har letat efter svar på mina frågor under mycket lång tid tills jag kom över ditt inlägg.