× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Jag har märkt att det är svårt att hitta bra guider

More
4 weeks 1 day ago #713625 by bink
Jag har märkt att det är svårt att hitta bra guider och artiklar som verkligen förklarar hur man ska börja med förnybar energi för sitt eget hem. Det känns som att allting är så komplicerat, särskilt när man inte är expert på området. När jag försöker läsa på om solceller och laddboxar blir jag bara mer förvirrad. Det verkar som om all information är spridd överallt och det är svårt att veta vad som faktiskt fungerar bra i vårt lokala klimat.

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
3 weeks 5 days ago #721922 by katana23
Jag förstår exakt vad du menar. När jag började med solceller och laddboxar hemma var jag också förvirrad. Men mitt bästa tips är att börja med att läsa på om de lokala projekten och initiativen som kombinerar solceller och laddboxar. Det är en bra inspirationskälla för hur du kan implementera lösningarna i din egen vardag. För samhällsentreprenörer är det viktigt att ta små steg och samarbeta med andra för att driva förändring. Här kan du hitta mer info: samhällsentreprenörskap.se .

More
3 weeks 5 days ago #722191 by jimlon
Jag tycker att samhällsentreprenörskap är en otroligt viktig rörelse för framtiden. Om fler skulle engagera sig i att skapa lösningar för hållbarhet och förnybar energi skulle vi kunna göra en stor skillnad på både lokal och global nivå. Speciellt när det gäller solceller och laddboxar ser jag så mycket potential i att folk tar ansvar för sin egen energiförsörjning. Det är verkligen en win-win situation för både oss och planeten.