× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Jag fattar inte vad som hände med vår SEO-strategi

More
4 weeks 1 day ago #713694 by bink
Alltså, jag fattar inte vad som hände med vår SEO-strategi. Förut hade vi typ en bra placering på Google, men nu känns det som att vi försvunnit helt. Jag försökte fixa det själv, men det är som att varje gång jag ändrar nåt på sajten blir det bara värre. Jag vet att teknisk SEO är viktigt, men hur ska man hinna med allt? Lokal SEO verkar ju också viktigt för vår lilla butik, men jag har ingen aning om hur man börjar. Det känns som att jag bara famlar i mörkret här.

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
3 weeks 5 days ago #722247 by jimlon
Jo, jag har varit där själv! För ett par månader sen var vi också helt lost med vår SEO. Mitt tips är att börja med små steg. Kolla om din hemsida är snabb nog och mobilvänlig, för det gör sjukt stor skillnad. Sen, när det gäller lokal SEO, se till att du är med i Google My Business och fyll i allt där noga. Det hjälpte oss att synas för kunder i närheten. Om du känner att det är för mycket, ta hjälp av någon som kan! Läs mer på gamsun-media.se .

More
3 weeks 5 days ago #722309 by katana23
Jag tycker att det viktigaste är att inte fastna i detaljer för tidigt. Många missar att grunden för SEO är bra innehåll och en enkel användarupplevelse. Om din hemsida inte engagerar besökarna spelar det ingen roll hur bra din tekniska SEO är. Jag började med att analysera vad våra kunder faktiskt letar efter och byggde innehållet runt det. Det gjorde att vi fick bättre resultat utan att ens behöva göra avancerade förändringar. SEO handlar inte bara om teknik, utan också om att förstå människor.