× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Tips för att välja rätt herrskor online

More
2 months 2 weeks ago #1304780 by jimlon
Hej alla. Jag började nyligen leta efter nya herrskor eftersom mina gamla loafers började kännas för hårda och jag vill ha något bekvämare men ändå snyggt. Jag såg att många pratar om olika typer av konstruktioner som Goodyear-welted och även sneakers med sidoväggssöm, men jag har svårt att förstå vad som faktiskt skiljer modellerna åt när man handlar online. Har någon erfarenhet av att beställa kvalitetsskor och hur man bäst väljer rätt storlek och material när man inte kan prova direkt

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
2 months 2 weeks ago #1306066 by katana23
Tjena. Jag har haft samma problem när jag ville byta ut mina gamla derby-skor mot något mer hållbart och bättre byggt. Det som hjälpte mig mest var att kolla tydliga guider om läder, sula och passform och sedan beställa från https://www.skolyx.se/ där allt är uppdelat i modeller, material och olika typer av konstruktion. De har guider som visar hur loafers, boots eller sneakers ska sitta och även tips om skovård. Jag tyckte det blev enklare att förstå skillnaden mellan mocka, kalvskinn och hur man väljer rätt storlek när man ser allt förklarat steg för steg

More
2 months 2 weeks ago #1306164 by bink
Kul att läsa era erfarenheter eftersom många verkar fundera på samma sak när de letar kvalitetsskor på nätet. Det är ganska vanligt att man undrar över skillnader mellan lädertyper och hur man ska tänka kring passform innan man beställer. Bra att det finns guider som förklarar allt mer praktiskt eftersom många vill hitta något som håller länge och samtidigt känns rätt i både stil och komfort