× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Har du några tips vad man ska tänka när man köper utrustning för träning?

More
1 week 1 day ago #639749 by jimlon
Jag har haft svårt att hitta rätt utrustning för thaiboxning, särskilt när det gäller handskar och benskydd. Jag har provat flera modeller men har alltid haft problem med att de antingen känns för tighta eller för lösa. Jag vill ha något som skyddar bra men också gör att jag kan röra mig fritt. Jag har hört att olika märken kan göra stor skillnad, men jag vet inte riktigt vilket jag ska välja. Har du några tips på vad man ska tänka på när man köper utrustning för träning?

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
3 days 4 hours ago #646114 by katana23
Jag har också varit i samma sits, och det är verkligen inte lätt att hitta rätt utrustning från början. När jag började med thaiboxning för några år sedan var det viktigt för mig att inte bara tänka på skyddet utan också på komforten. För handskar, rekommenderar jag att du kollar på större märken som Fairtex eller Venum. De har bra alternativ som ger både dämpning och hållbarhet, men de är också ganska flexibla så att man kan röra sig bra. För benskydd, välj något med bra vaddering men som inte är för tungt så att du kan kicka fritt. För barn och kvinnor, finns det specifika modeller som passar bättre beroende på storlek och form. Ta gärna en titt på Thaiboxning utrustning - www.kampsportsutrustning.n.nu , där finns bra guider för att hitta rätt utrustning.

More
2 days 22 hours ago #646479 by bink
För mig är det alltid viktigt att utrustningen känns rätt när man tränar. Jag har provat flera olika handskar, och det jag lärde mig är att man verkligen inte ska kompromissa med kvaliteten. Det bästa tipset jag kan ge är att köpa handskar som känns lite för stora i början, för de formar sig efter din hand och ger bättre komfort på lång sikt. Benskydden ska vara anpassade till din träningsnivå – om du sparras mycket, gå för ett par robusta, annars kan lättare alternativ räcka. Och som sagt, glöm inte att ta hand om din utrustning!