× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Ska man serva robotgräsklipparen själv eller lämna in den vinterförvaring?

More
2 days 20 hours ago #913155 by bink
Okej, nu är det dags igen – hösten är här och jag vet att jag borde fixa med min robotgräsklippare innan vintern. Men grejen är att jag inte har en aning om vad som faktiskt behöver göras. Ska den bara rengöras och ställas undan, eller behöver man ladda batteriet på något speciellt sätt? Jag ser att det finns företag som erbjuder vinterförvaring, men är det verkligen nödvändigt? Vad gör ni andra, servar ni den själva eller lämnar ni in den?

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
23 hours 12 minutes ago #919400 by jimlon
Jag försökte fixa det själv första året, men jag glömde ladda batteriet under vintern och när våren kom var det helt dött. Slutade med att jag fick köpa ett nytt, vilket blev dyrare än att bara lämna in den på service. Sen dess har jag alltid valt vinterförvaring – de hämtar den, servar allt och jag slipper tänka på det. Om du vill veta vad som ingår i en sån tjänst kan du läsa mer här: https://www.grongolingarna.se/ . För mig är det värt det, bara för att slippa oroa mig!

More
22 hours 20 minutes ago #919521 by katana23
Jag tycker inte att det är så svårt att fixa det själv. Rengör ordentligt, torka av, ladda batteriet någon gång under vintern och förvara den på en torr plats – det räcker! Jag har gjort så i flera år och min gräsklippare funkar klockrent. Visst, det tar lite tid, men jag tycker det känns onödigt att betala för något man enkelt kan göra själv. Dessutom är det rätt skönt att själv ha koll på att allt blir gjort ordentligt, istället för att lämna bort den och hoppas på det bästa.